Friday, February 8, 2013

Aku Melayu Korea bahagian 2


Dengan pengaruh Kpop yang semakin menjadi-jadi kat Malaysia, sekarang baru aku tersedar tentang fenomena yang mengubah cara pandang orang Melayu terhadap Korea.
Waktu di UM dulu adalah sekumpulan manusia Korea ni datang buat lawatan.
Lantaklah kau nak datang mana2 pun. Duit kau.
Amboi, budak2 Melayu kat sini bukan main terkinja-kinja lagi bila nampak budak Korea tu. Ibarat nampak unicorn. Ganjil sangat.
Aku ni yang datang dari Perancis ni korang takde pulak nak terkinja2 bila nampak aku. Hampeh punya Melayu.
Sekarang gua kat Korea, orang Korea pulak terkinja2 tengok aku.
Pasal gua Korean Melayu .
Damn.!. jinjjja? Oppa!!
Oppah nenek hang.


1 comment:

Anis Mayonis said...

ye ye kalau ikut gmbor tu.mmg nmpak ko ni korea btul. tapi knp perlu terkinja-kinja terghele-ghele..kui3