Monday, July 23, 2012

Combie

Dengan lambakan cerite2 pasal zombie, daripada cerita zombie omputih sampai ke cerite zombie Melayu, 
sedikit sebanyak memberi pengaruh kat kepala otak aku yang pyschopath ni.

Aku selalu terbayangkan "zombie apocalypse" berlaku kat sekeliling aku, dan kalau berlaku, apa aku nak buat?

Dulu aku terbayangkan zombie apocalypse terjadi kat UM. Waktu tu aku kat pejabat besar Canseleri di mana Naib Canselornya duduk kat tingkat paling atas bak Sultanah Parsia. Dengan kedudukan bangunan tu yang agak strategik dan secured, aku berharap sangat aku dan beberapa teammate aku boleh survive kat dalam tu.


Dan aku juga mengharapkan individu2 yang aku tak suka kat UM tu jadi zombie, boleh la aku tembak diorang tanpa rasa bersalah. WAHAHAHA!!

Dalam keseronokan berfantasi macam tu, aku lupa pulak nak fikir pasal senjata dan bekalan makanan. Nampaknya teammate aku kena tukar shift hari2 pergi geledah kedai koperasi UM amik biskut Marie 1 Malaysia dengan Mamee Slurp.

Senjata..

erm..

mana nak cari senjata..

mane jadahnye nak cari pistol senapang bagai.. gunting kat kedai koperasi ade la.. Tak terbayang pulak aku nak menggunting zombie sampai mati hari2..

Dah lah, mengarut je semua ni, propaganda barat menguningkan otak masyarakat dunia ketiga. Haha!

No comments: