Saturday, August 24, 2013

Jangan main di tandas


Selalu sangat, bila kita masuk dalam toilet, kita akan disambut dengan bau-bauan yang susah kita nak cari dalam perfume. Sebab memang bau tu semulajadi.

Waktu aku sekolah menengah, aku akan sampai ke sekolah dalam 6.15pagi. Aku suka gerak awal sebab dah pukul 7 nanti trafik jam. So, rutin harian aku bila dah sampai sekolah adalah, park motor. Sumbat jaket dalam helmet, simpan helmet dalam box, jalan…..dan singgah ke tandas untuk tengok cermin aku(ehemm..).. 

Ada waktunya, aku belum letak kaki dalam toilet pun, aku punya alarm deria bau aku akan alert..
“jaga2, dalam toilet ni ada jamban yang penoh taik orang tak flush”

So, automatically sistem pernafasan aku bertukar daripada penggunaan hidung kepada pengunaan mulut. Nasib baik la mulut tak ada deria bau. Cuba kau orang try ni. Sebut “HUPPPPPP”.. tapi dengan cara tarik nafas, angin masuk ke mulut. Banyak tak angin yang masuk? Banyak kan? Kalau angin tu penuh dengan gas taik, best tak? Nasib baik la lubang hidung kita kecik je..

 Aku tak faham la… kenapa diorang ni tak boleh nak tarik flush? Susah sangat ke  nak tarik? Kenapa nak harapkan orang lain yang tarik flush tu?

Dari aku sekolah, sampai aku masuk university. Sama je.

Aku masuk toilet kolej aku, tengok ada budak ni kencing tak tutup pintu. Lepas tu keluar dari jamban, basuh tangan, then die blah. Dia biar je ape bende die dah pancut dalam tu mcm tu aje. What the fish. Kalau berak tu, tau pulak tutup pintu. Bodoh.

Dah ghupe hanjeng je aku tengok.


No comments: