Monday, June 22, 2009

Tahi Hem Net

Internet sangat mentahi sejak kebelakangan ini. Namun tiada tindakan selanjutnya diambil. Kita pula asyik merungut2 tak sudah2. Kenapa kita masih merungut2?

Kerana kita berada di Malaysia.

Sepatutnya hak pengguna diutamakan, namun di Malaysia, hak pengeluar/pengusaha lebih diutamakan. Jikalau Perkara seperti ini berlaku di negara2 Eropah, saya pasti syarikat Internet tersebut sudah bankrap akibat kesan boikot pengguna. Pengguna di Eropah dan beberapa negara lain lebih berpengaruh, namun tidak pula pengguna di Malaysia.

Kita masih dalam peringkat negara membangun, bangunan dan mentaliti pun baru nak membangun. Kita masih meludah di merata2 tempat, masih tidak flush jamban selepas memberak, sistem demokrasi negara juga masih belum sempurna.

Selain Streamyx, sebenarnya kita mempunyai alternatif lain, seperti Celcom Broadband. Broadband nombor satu di Malaysia, tapi no ke dua puluh tiga ribu dua ratus di dunia. Sama juga tahinya.

Aku tak dapat contact dengan rakan2 di Yahoo Messenger, tak dapat check persiapan aku untuk ke universiti, tak dapat download lagu Adibah Noor, arghh, tahi.

Tak tau la macam mana kalau kat office.

2 comments:

fyka said...

atok minat adibah nor rupenye..la..;)

M Y S H I said...

ahaha
lagu adibah noor pun ade.
ahahaha lawak la ko ni
ak gne clcom brodbnd
kdg2 lbih truk dr tahi
tp biasanye oke gile
mantop!